תפריט יצירת קשר טלפון

בחירת הצבעים המושלמים לאתר שלכם

תמונה ראשית

בחירת הצבעים של האתר היא לא משהו ברור מאליו, אתם לא סתם בוחרים 2 צבעים ואומרים 'יאללה נלך עם זה' אלא אתם צריכים לדעת איך לבחור צבעים לאתר שלכם בצורה טובה בשביל שהצבעים יתאימו לאתר, לתוכן שלו וישתלבו היטב אחד עם השני. ניתן למצוא שילובים טובים של צבעים בדף אתרי עזרים בסיסיים למעצבים שבו יש לכם מגוון אתרים שעוזרים לכם בבחירת הצבעים, אבל בעיקרון יש קצת יותר מזה ולכן מומלץ שתמשיכו לקרוא.

שילובי צבעים

 

התאימו את הצבע לנושא האתר

כבר כתבנו בדף הטעויות שיגרמו לאתר שלך להיראות לא מקצועי על בחירת צבעים לא נכונה לנושא ועל ההשפעה שלה על חוסר המקצועיות של האתר אבל לא כתבנו שם איך לדעת מה מתאים ומה לא. הסיבה לכך? די פשוטה - היגיון. יש מגוון רחב של צבעים בסיסיים שאפשר לבחור, יש צבעים כהים כמו שחור, אפור, גוונים כהים של כחול, אדום, ירוק, חום ועוד.. ויש צבעים בהירים כמו לבן, אפור בהיר, תכלת, ורוד, צהוב, כתום וכו'... הדרך שלנו לבחור את הצבעים לאתרים שלנו הם פשוט להישען אחורה, לעצום עיניים ולחשוב על הצבע הראשון שמשתלב לנו עם הנושא, נושאים תמיד מצליחים להיות משויכים איכשהו לצבע מסוים שעולה ראשון בראש, כך למשל צבעי נשים משויכים לצבע ורוד וצבעים בהירים אחרים, ירוק משויך לטבע, חברת ניקיון לצבע כחול, ארגון צדקה לצבעים בהירים אחרים, אולי צבעוניים (תלוי בהקשר) ועסקים לצבעי כחול, אפור וכו'.

poignee

בדרך כלל זה עושה את העבודה (ולפעמים אנחנו פשוט סתם מנסים להיות מקוריים). עם זאת, אפשר לבחור צבעים שמתאימים לסוג התחושה שאתם רוצים לשדר לגולש באתר כי האמת שצבעים יכולים להשפיע עלינו בתת המודע יותר ממה שאתם חושבים. הנה כמה דוגמאות.

  • אדום - מצד אחד צבע שמשדר עוצמה.
  • חום - צבע שמראה פשטות, ביתיות, טבע.
  • צהוב - צבע שמשדר חוכמה ושכל ומצד שני משדר גם כיף ואנרגיה.
  • כחול - צבע שמשדר אמינות, מקצועיות וסדר.
  • ירוק - צבע שמשויך לטבע.
  • כתום - הרפתקה, יצירתיות.
  • ורוד - משדר אהבה, נעורים, רומנטיקה.
  • שחור - רצינות, סמכות, שליטה.
  • אפור - צבע נטרלי.

בחרו 2-3 צבעים עיקריים

לא אם כן אתם מתכננים ללכת על אתר צבעוני מדי, לא צריך יותר מ-2-3 צבעים בנוסף לצבע הרקע העיקרי במידה והוא לבן או שחור. כשבונים אתר שחור צריכים להיות מאוד זהירים בבחירת הצבעים כי כל טעות קטנה עלולה לעלות לכם ברושם ראשוני, מה גם שבדרך כלל לא משתמשים בצבע שחור מוחלט, בניגוד לצבע לבן מוחלט שהוא בשימוש הרבה פעמים. כשבוחרים צבעים עיקריים חשוב לשמור על הקביות, צבע ראשי אחד שיופיע במקומות מסוימים, צבע משני שיופיע במקומות אחרים וגם כך בצבע השלישי כשכולם משתלבים עם כולם. להוסיף צבע אחד במרוכז בכמה מקומות זה כבר פחות עושה רושם מקצועי. למשל אם החלטתם על כחול וכתום כצבעים רצויים, השתמשו באחד מהם לכותרת, ובאחר לפס שמתחת הכותרת וצבע אחר לטקסט עצמו. אם גם הכותרת, גם הפס המפריד וגם הטקסט יהיו באותו צבע האתר ייראה מאוד משעמם ומאוד חד-גווני וזה לא נעים לעין.

color-wheel

 

השתמשו בתמונות

שימו לב שגם אם האתר שלכם מבוסס על 2-3 צבעים, אנחנו רוצים שהוא יהיה חי יותר ולכן הוספת תמונות יכולה להועיל גם אם היא מכילה הרבה יותר צבעים. לעתים שילוב של תמונה עם גוון מסוים עלולה לא להשתלב טוב  אך תמונה טבעית ואיכותית יכולה להשתלב כמעט על כל שילוב צבעים מסוים. על מנת לשבור את הצבעים הקיימים באתר ראוי לבחור בתמונה איכותית בצבעים מנוגדים על מנת שהיא תיתן קונטרה לשאר הצבעים, אם תשתמשו בתמונה באותו גוון האתר ייראה "מת" אלא אם כן זה הקונספט של העיצוב.

צבעים

חשבו עם ראש פתוח

מה שכתבנו למעלה בסופו של דבר זה טיפים מאוד שטחיים מהסיבה הפשוטה שבעיצוב אין חוקים. את ההמלצות האלו אנחנו כותבים עבור אלו שלא מבינים כל כך בעיצוב ומחפשים ללמוד את הבסיס ולדעתנו זה עושה את העבודה, אבל האמת היא שמעצב יכול לעשות מה שהוא רוצה, אפילו בניגוד מוחלט לכל מה שכתבנו פה וזה עדיין יצא ממש יפה. חשבו מחוץ לקופסא, תנסו לחשוב מה אנשים אוהבים, מה אתם אהבתם והיעזרו בהשראה ממעצבים מנוסים יותר.

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם עם פרטים נוספים