בניית אתר אינטרנט עיצוב אתר הקמת אתר קידום אתר כתיבת תוכן טיפים ומאמרים






כתיבת תוכן שיווקי

כיתבת תוכן שיווקיכולם מדברים על תוכן שיווקי ועל כך שכל אחד רוצה לדעת איך לכתוב תוכן שיווקי, אבל האם הם באמת יודעים מה זה תוכן שיווקי ומה המשמעות שלו? במאמר הזה אנחנו נדבר על כתיבת תוכן שיווקי, מהו תוכן שיווקי, איפה כותבים את התוכן השיווקי ומה הוא צריך להכיל כדי שהוא יהיה עשוי בצורה טובה. נתחיל קודם כל דווקא עם היתרונות בכתיבת תוכן שיווקי כדי שנבין למה הוא טוב וכדאי.

במה מועיל תוכן שיווקי?

תוכן שיווקי מועיל בכמה דרכים, ביניהן:

  • תוכן עשיר במילות המפתח יעזור לקידום האתר במנועי החיפוש. גם כשבתוכן השיווקי משלבים גם מילות מפתח פחות פופולריות אך ממוקדות יותר.
  • התוכן השיווקי עוזר כדי לקבל מוניטין לאתר ולכותב. אנשים אוהבים לקרוא תוכן טוב וכשזה קורה, הם ירצו לחזור לאותו המקום כדי לקרוא בו תכנים אחרים.
  • אם התוכן איכותי ובסופו יש קריאה לפעולה או שלכותב יש מוצר או שירות שהוא משווק, הוא יתפש כמומחה וכאחד שמומלץ לקבל אצלו את השירות המדובר.
  • כתיבת תוכן שיווקי מועילה בכך שמקבלים קישורים מאתרים אחרים שעוסקים באותו תחום וממליצים על התוכן האיכותי והטוב.

מהו תוכן שיווקי?

אם עדיין לא הבנתם, גוגל מתים על תוכן איכותי, מקורי וטוב ואנחנו צריכים להתנהג בהתאם. התוכן השיווקי שאנחנו מדברים עליו הוא לא רק תוכן עם מילים מפתות כמו שנהוג לחשוב, אלא תוכן בעל משמעות שיעניק מידע וערך מוסף לגולש. כתיבת תוכן שיווקי לא אמורה להיות מסובכת כל כך אם אתם מבינים טוב בתחום שאתם רוצים, אבל אתם רק צריכים לדעת לעטוף אותו בצורה יפה יותר ולהגיש אותו בצורה נוחה לקריאה ואפילו מהנה.

שימו לב: התוכן השיווקי צריך להיות כל כך טוב, שלא תוכלו לוותר עליו ולפרסם אותו באתרים אחרים. בדרך כלל, את התוכן האיכותי והמושקע הזה שאתם צריכים לטרוח עליו הרבה, אתם תרצו לפרסם באתר שלכם או באתר גדול אחר שעוסק בתחום שלכם, אבל ממש לא באתרי המאמרים למיניהם. בכלל, השקעה באתרי המאמרים הקטנים והכלליים אנחנו לא ממליצים. זה נחמד אולי כשאתם כותבים 2-3 מאמרים קטנים ולא רלוונטיים רק בשביל לקבל את הקישור היוצא (וגם זה לפעמים לא טוב, תלוי באתר) אבל מעבר לזה, הם לא יעשו לכם הבדל גדול בשיווק, בניגוד לתוכן איכותי גדול וטוב שיגרום לכם לקבל טראפיק לאתר שלכם עם הזמן שיחלוף, מגוגל, מאתרים אחרים וגם ברשתות החברתיות.

המטרות בכתיבת תוכן שיווקי

white-board-593309_960_720בכתיבת תוכן שיווקי לאתר האינטרנט שלכם חשוב מאוד שתקחו בחשבון את המטרות שלכם מראש. אתם יכולים לכתוב מאמר יפה מאוד, אבל בסוף לגלות שהוא לא כל כך נוגע במטרה שלכם. חשוב מאוד שתחשבו מראש "מה אני רוצה להשיג מהכתיבה הזאת" ואז לסדר לעצמכם את הנקודות העיקריות שאתם רוצים לגעת בהם, כולל רעיונות מעניינים לפתיחה וסיום. בין המטרות שנוגעות כמעט לכל מאמר שיווקי תמצאו

  • קידום הדף והאתר במנועי החיפוש.
  • קידום קישורים מאתרים אחרים.
  • יצירת מוניטין.
  • לעזור לגרום לאתר להפוך למקור תוכן אמין ואיכותי.
  • גרימה למשתמשים לבצע פעולה.

איפה כותבים תוכן שיווקי?

ראשית, כשאנחנו כותבים מאמר איכותי, אנחנו רוצים שהוא יהיה מוקף בתוכן שמתאים לו אבל לעשות זאת במינון הנכון. זאת אומרת, אם יש לכם בסוף המאמר אפשרות להוסיף "מוצרים קשורים" או בלוק "אולי תרצה לקרוא גם…" זה בסדר גמור וזה מועיל, כל עוד זה לא מפוצץ מדי ולא פוגע בחווית הריכוז והקריאה. (אל תחשבו אפילו לשים אנימציה מהבהבת לצד המאמר).

אם יש לכם אתר רשמי לעסק שלכם, שימו לב שאתם כותבים את התוכן בצורה רשמית ומקצועית שמתאימה לקהל היעד שלכם (אם אתם מנהלים אתר שפונה לנוער, ותרו על הרשמיות). אם אתם רוצים לכתוב בצורה קצת יותר קלילה לאתר רציני על מנת שיהיו יותר דפי תוכן לאתר שלכם, אל תהססו לפתוח בלוג כחלק מהאתר שבו תוכלו לכתוב ככל העולה על רוחכם ללא מתן דין וחשבון של "האם זה באמת מתאים להופיע באתר העסק שלי?" כי בבלוג אפשר קצת לחרוג מהקווים.

אפשרי בהחלט לפרסם מאמרים איכותיים לשיווק באתרים חיצוניים בהנחה שהאתר החיצוני הוא אתר איכותי, גדול שעוסק בתחום שלכם ספציפית. כמו שאמרנו, אל תבזבזו מאמרים טובים על מקומות שלא יועילו לכם בכלום ובטח שאל תפרסמו את אותו מאמר בכמה מקומות שונים מכיוון שזה נחשב תוכן משוכפל וגוגל לא אוהבים את זה.

איך כותבים תוכן שיווקי?

נחלק את התשובה הזאת לסעיפים קטנטנים כדי שיהיה יותר קל להבין איך זה הולך.

כותרות – הכותרות שלכם צריכות להיות מפתות ומושכות לקריאה. אנשים רוצים לדעת שמה שהם הולכים לקרוא הולך לעזור להם, אבל יצר הסקרנות יכול להביא לכם עוד אקסטרה גולשים. כמובן, אל תעשו את זה כקליק ביט פתטי שלא אומר כלום לגבי התוכן עצמו או שמגחיך את מה שהכותרת אומרת.

קישורים – כדאי ואף רצוי להכניס קישורים למאמר שלכם. הקישורים צריכים לצאת מתוך מילות מפתח מתאימות למקומות בתוך האתר שלכם או למקומות ראויים מחוץ לאתר שלכם. שימו לב שלא מומלץ להכביד ביותר מדי קישורים. במקומות רבים ממליצים על 2-3 קישורים לכל מאמר, אבל זה תלוי באורך שלו ובגורמים נוספים כך שאם אתם שואלים אותנו. קחו יד חופשית כל עוד זה נראה לכם מתאים.

חלוקה למקטעים – אתם רוצים שהתוכן שלכם יהיה נוח לקריאה ולכן כדאי לכם מאוד לחלק אותו לפסקאות. כל פסקה צריכה לדבר על משהו ספציפי מתוך הנושא הכללי. השתמשו בכותרות משנה בהתאם כדי לעזור לגולשים להבין על מה כל מקטע ידבר. יוצא לנו להיתקל באנשים שכותבים מאמרים ויורדים שורה לאחר כל משפט – זו לא הדרך. אנחנו ממליצים לכתוב מאמרים סימטרים ויפים מבלי שימוש ביותר מדי צבעים והדגשים. שייראה פשוט, יפה ונוח לקריאה.

תמונות – תמונות זה תמיד טוב. תמונות שוברות את הצורה הבנאלית של המאמר וגם יכולות להעביר מסר או הסבר בצורה טובה מאוד. השתמשו בתמונות שיווקיות בהתאם לתוכן שלכם או בתמונות שממש מסבירות את התוכן שאתם כותבים.

קריאה לפעולה – לאחר שהסברתם בכל המאמר את התחום שלכם או שדיברתם על נושא מסוים, אתם רוצים אולי שייצא לכם משהו מכל הסיפור מלבד "כל הכבוד על המאמר". אם אתם חושבים שזה מתאים וזה באתר שלכם, הציעו את עצמכם בתור נותני השירות המדובר בהקשר הכי מתאים. זאת אומרת שאם אתם מדברים על מתקני חניה לאופניים, אל תנסו לפתות את הגולשים לקנות אופניים, אלא מתקני חניה לאופניים. כמובן שבשביל לכתוב את זה נכון, צריך להכיר טוב טוב איך הראש של הקהל מגיב בתרחישים מסוימים ורצוי לא להתחנף יותר מדי או לכתוב יותר מדי סימני קריאה, אלא תנו לזה לזרום ולגרום להם להבין בעצמם שזה מה שטוב בשבילם.

קריאה לפעולה בדרך כלל תופיע בסוף המאמר, אך לא בהכרח. אנחנו למשל, דווקא כן נסיים את הקריאה לפעולה שלנו בסוף המאמר, אבל זה בגלל שאנחנו רגילים לכתוב תוכן שיווקי איכותי, ואם אתם רוצים לגלות את זה גם בתחום שלכם, אתם יותר ממוזמנים ליצור איתנו קשר בטופס למעלה (ראיתם מה עשינו פה?).

תגובות

תגובות