כבעלי אתר אינטרנט אתם בוודאי רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם ימצאו את העסק שלכם בקלות. המציאות מוכיחה שהגולשים, בדרך כלל, נכנסים לאחד מבין עשרת האתרים שמופיעים בעמוד הראשון בגוגל. קידום אתרים בגוגל הינו שילוב מורכב של אסטרטגיות שונות, כאשר הקידום האורגני הוא מהגורמים המשמעותיים ביותר. לסוג זה של קידום בגוגל ישנם יתרונות וחסרונות, כך שחשוב להכיר אותם בכדי להבין כיצד להשתמש בו באופן שיהפוך את האתר שלכם לכמה שיותר דומיננטי בתחומו ומול המתחרים שלו.
להביא את האתר שלכם לעמוד הראשון בגוגל – כיצד?
הדרך לעמוד הראשון בגוגל אינה פשוטה והיא דורשת עבודה קפדנית ובקיאות באלגוריתם החכם של גוגל, אשר "בוחר" להעלות במעלה סולם תוצאות החיפוש אתרים שעומדים בקריטריונים. התוכן הוא הערך הראשון והחשוב מכולם, משום שמנוע החיפוש הגדול בעולם מבקש לתת את הבמה לאתרים שבאמת מעניקים ערך לגולש. עם זאת, בסופו של דבר, בשביל לקדם אתר יש לשחק משחק שכלליו ברורים מאוד, כאשר קידום אתרים אורגני הוא המשחק האיטי יותר, אך גם זה שנחשב לאיכותי מכולם ושמוביל לתוצאות שנשמרות זמן רב.
הקידום האורגני מבוסס על ביטויי מפתח נפוצים שגולשים נוהגים להקיש, בכדי למצוא מידע כזה או אחר. בעולם העסקי, מדובר על מילים וביטויים תחרותיים, כאשר – לדוגמה – המילה "נעלי נוחות" יכולה להוביל למגוון אתרים של חנויות העוסקות במכירת נעליים. שילוב הטקסט הספציפי הזה במאמרים עם תוכן ברמה גבוהה, כזה שיכול למשוך גולשים לשהייה ממושכת באתר, מעלה את ערכו ב"עיניים" של גוגל ובסופו של דבר – גם מביא את האתר לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. החיסרון – זה עלול לקחת זמן, לעיתים שבועות וחודשים מספר – אך אין ספק בכך שכאשר אתר מגיע למיקום גבוה, מדובר באפקט משמעותי שמבחינה מספרית הוכח שמוביל לתנועתיות גבוהה הרבה יותר באתר המקודם.
במה פייסבוק יכול לעזור?
יצירת קהילה סביב עסק היא נושא חדש יחסית, אשר הפך לפופולרי כשיטת קידום בשנתיים האחרונות בעיקר. כאשר אתר האינטרנט מתחזק במקביל גם פעילות ברשתות החברתיות כמו פייסבוק ואינסטגרם, יש לו פוטנציאל להגיע לקהל לקוחות רחב יותר וייתכן שאף לגולשים שלא נוהגים לבצע חיפוש בגוגל, כך שהם מהווים נתח ייחודי של צרכנים, אשר הרשת החברתית הינה האופן היחידי שבו ניתן "למשוך" אותם לאתר האינטרנט של העסק.
שילוב כוחות הוא המתכון המנצח
מעבר לקידום אורגני ויצירת נוכחות בעולם הרשתות החברתיות, הקמת קמפיינים ממומנים בעלי זמן מוקצב היא דרך נהדרת לתת דחיפה ראשונית ואפקטיבית עבור עסק שמנסה להתרומם. הקשת ביטויי חיפוש נפוצים בגוגל, הקשורים לבית העסק, תוביל להופעת המודעה הממומנת כבר בעמוד הראשון – וליצירת קהל גולשים שנחשף אל האתר באופן מיידי. אסטרטגיה זו רלוונטית גם לאתרים וותיקים שמצויים ב"נמנום" עסקי וצריכים את המקפצה השיווקית הזו ובכל מקרה – שילוב של מגוון דרכי פעולה ואופני פרסום שונים יחד, הוא זה שיכול להעניק לאתר העסקי את המעטפת השיווקית האופטימלית.