אתם רוצים שאתר האינטרנט שלכם יהיה האתר המעוצב היפה ביותר שקיים בתחומכם, אנחנו לא יכולים להבטיח שזה יקרה, אבל אנחנו בהחלט יכולים לעזור לכם להפוך אותו לאתר מהשורה הראשונה שיהיה מעוצב יפה וגם אפקטיבי לגולש. כתבנו עבורכם טיפסים בסיסיים לעיצוב אתר אינטרנט, טיפים שידאגו לכך שהעיצוב שלכם יהיה משמעותי באמת ולא 'סתם יפה'.

רשימת הטיפים

בחירת צבעים

טיפים לעיצוב אתר

למזלנו, היום לא חסרים כלים שעוזרים לנו לבחור צבעים יותר טובים לאתר שלנו. שילובים מסוכנים כמו כיתוב שחור על רקע שחור עלולים להיות מאוד קשים ולא ברורים מלבד זה שהם גם לא יפים. חיפוש פשוט באינטרנט ימצא לנו פלטות צבעים מועילות. (הנה קישור לאחת) בנוסף לכך, לכל צבע יש משמעות שמשפיעה על הרגשות והתת מודע של הגולש. לא מדובר על מעשי כישוף אלא על נותנים פסיכלוגיים שמסבירים למשל איזה צבע גורם לאנשים להרגיש יותר הזדהות, איזה צבע משדר אמינות ואיזה צבע משדר אהבה. ניתן למצוא הסבר על כל צבע באתר הזה. עוד פרט נוסף שחשוב לשמור עליו הוא שהצבעים באתר יהיו פחות או יותר תואמים, לא כדאי לבחור צבע אחד או שניים אלא שיהיו לפחות 3-4 צבעים עיקריים כדי שיהיה גיוון ויופי, פחות מזה עלול לגרום לאתר להיראות אפלולי וקודר ויותר מזה עלול לגרום לאתר להיראות צבעוני מידי ואפילו ילדותי.

מיקומים

המיקום של כל פרט באתר שלכם משפיע מאוד. בראש ובראשונה, צריך שהדברים החשובים באתר יופיעו בראש הדף ובגלל זה תמצאו תמיד את הלוגו של האתר בחלק העליון. עם זאת, דברים נוספים כמו טופס יצירת קשר או מלל עיקרי צריכים להיות בראש הדף, הראשון בשביל נוחות הגולש ובשביל 'קריאה לפעולה' שעליה נרחיב בהמשך והשני גם בשביל נוחות הגולש וגם בשביל מנועי החיפוש שחשוב להם למצוא את מילות המפתח בתחילת הקוד של האתר ולא בסופו. בנוסף לכך, אלמנטים חשובים אחרים שאתם צריכים להציג צריכים להיות גם כן בראש הדף, אך זה תלוי בסוג האתר שלכם, בסדרי העדיפויות שלכם ובהתאם לשאר העיצוב והמבנה של האתר.

קריאה לפעולה

באתרים של עסקים או כאלו שבסופו של דבר אנחנו רוצים שהגולש באתר יתקשר או יפנה אלינו חשוב מאוד ליצור מקום מכובד לקריאה לפעולה. קריאה לפעולה היא השם הכולל של כל דבר שהוא מטרתינו העיקרית. אם המטרה שלנו היא שיתקשרו אלינו אז הקריאה לפעולה צריכה להיות מספר הטלפון שלנו במקום בולט וטוב. לעתים זה יהיה טופס יצירת קשר או טופס השארת פרטים ולפעמים סתם מדובר בכפתור שאם לחצו עליו בשביל לקבל מידע מסוים, מטרתנו הושגה. קריאה לפעולה צריכה להיות ברורה, במקום טוב ובצבע בולט בין שאר התכנים באתר. לעתים אנשים נוטים לצבוע את הקריאה לפעולה בצבע של התוכן באתר וזו טעות גדולה כי הוא טובע בים של טקסט ואין הדגש של חשיבותו.

שימוש בתמונות

תמונות הן דבר נפלא בעיצוב אך עם זאת יש 2 מקרים עיקריים בהם שימוש בתמונות הוא לא טוב. הראשון הוא שתמונות כבדות עלולות לגרום לטעינה איטית של האתר ובכך לפגוע בקידום שלו או בחווית הגלישה באתר, השניה היא שאם משתמשים בתמונות (או פלאש, אם אתם חיים ב-2008) כתחליף לתפריט מנועי החיפוש לא יכולים לקרוא את התמונות. על כן, כשאתם מעצבים עיצוב קחו דברים אלו בחשבון וצרו עיצוב שמבוסס בעיקרו על טקסטים ו-CSS (פירוט בהמשך), ובתמונות גדולות מומלץ לשמור על סיומת JPG או לקבצע קיווץ על מנת שהן ישקלו פחות ויטענו יותר מהר.

מה זאת אומרת מבוסס על CSS?

CSS היא שפת תיכנות שאחראית על עיצוב. במקרים רבים בוני אתרים חסרי ניסיון ישתמשו בתמונות כדי לבצע דברים שאפשר לעשות באמצעות קוד. למשל רקע מדורג או פינות עגולות. אם אפשר לעשות את כל אלו באמצעות קוד - עדיף.

גודל

בעבר, היו אנשים גולשים באינטרנט עם רזולוציות מזעריות ולכן העיצובים היו בהתאם, עם הזמן גדלנו והרזולוציה העיקרית שאנחנו משתמשים בה כיום היא 1920x1080 או ברזולוציות נמוכות יותר רק בטלפון וטאבלטים (ועל כן צריך לבצע עיצוב אתר רספונסיבי). במשך זמן רב האתרים היו מעוצבים ברוחב של בין 900 ל-1000 פיקסלים עם כמה חריגות אך היום כשהמסכים רחבים מאוד וגם גדולים, מומלץ לבצע עיצובים מודרניים שיתבססו על רוחב גבוה (אפילו על סמך אחוזים אם זה אפשרי). בנוסף לכך, בשל גדילת הרזולוציות הטקסט נראה קטן יותר מבעבר ולכן הגיע הזמן שתתקדמו גם אתם לעיצובים מודרנים עם כתב גדול וברור, כך שתשכחו מגופן בגודל 12px.

השאירו כאן פרטים ונחזור אליכם עם פרטים נוספים