עיצוב האתר נועד להפוך את האתר שלכם ליפה יותר, מרשים יותר ויוצר רושם טוב על ידי הלקוחות, אך עיצוב האתר שלכם יכול להיות בעל משמעות גדולה יותר וזה בגזרת ההמרה לפעולה. כשמעצבים אתר צריך לקחת בחשבון את ההמרה לפעולה ולשלב דרכים להמיר לפעולה כבר בשלב העיצוב של האתר. במאמר הבא ניתן לכם טיפים ורעיונות לעיצובים שיעזרו להפוך את האתר שלכם לממיר יותר לפעולה כדי שאתם תרוויחו יותר לקוחות.
המעיטו באלמנטים מסיחי דעת
על פי חוקי פסיכולוגיה רבים ומחקרים שנעשו בעבר, ככל שיש לאדם יותר אופציות כך הוא יתלבט יותר בקבלת ההחלטה. ברגע שנכנסים לאתר ויש מלא אפשרויות שונות שנותנות לו לנווט באתר ולמצוא דרכים אחרות כדי להעסיק אותו - כך הסיכוי שהוא ישאיר פניה או יתקשר אליכם נמוך יותר. אתר צריך להיות מינימליסטי. המטרה שלנו היא להעניק מידע לגולשים, אך עדיין לשמור קצת לעצמנו כדי לסקרן את הגולשים וכדי שהם יפנו אליכם לגבי המוצר או השירות.
מקמו את דרכי יצירת הקשר במקומות הברורים מאליהם
כל מי שעוסק בתחום עיצוב אתרים, נוטה לחפש דרכים יצירתיות כדי להציג מידע באתר. אבל מצד שני, גולשים רבים כבר התרגלו לסגנונות עיצוב הברורים. פרטי יצירת הקשר שלכם צריכים להיות במקומות הראשונים בהם הגולשים יחפש. בחלק העליון של הדף (באחת הפינות) וגם בתחתית האתר ליד הקרדיטים או בתפריט הניווט המהיר שנמצא בפוטר. בנוסף, אפשר להציג כפתור מרחף שיעקוב אחר הגולש. כך, ברגע שלקוח ירצה ליצור איתכם קשר, הוא לא יצטרך להתאמץ כלל אלא פשוט ללחוץ.
הבליטו בצבעים את אמצעי יצירת הקשר
לא תמיד הגולשים שמגיעים לאתר שלכם חושבים בכלל ליצור קשר. לפעמים הם רוצים לקרוא מידע או להסתכל על חומרים אחרים באתר. אבל תחשבו על גולש שמסתכל על בלוק התוכן של האתר שלכם ולפתע מבחין בצבע לא שגרתי בעמודה השמאלית - הוא יזיז את עיניו ויראה שיש לו אפשרות ליצור קשר או להשאיר פרטים. במקרים רבים אותו גולש יכול להחליט החלטה שהוא לא היה מקבל לולא הצבע הבולט היה מושך את תשומת ליבו. לכן, אם צבעי האתר שלכם פחות או יותר קבועים, השתמשו בצבע לא שגרתי כדי להבליט את אפשרות יצירת הקשר.
עצבו הפתעות אישיות ומותאמות
עיצוב האתר לא מסתיים במה שרואים רק ברגע שנכנסים לאתר. יש דרכים נוספות להמיר לפעולה ולפעמים דרכים אלו מגיעות לאחר מכן. פופאפים שקופצים באתר אחרי 10 שניות של ביקור, פופאפ שמופיע ברגע שגולש מנסה לסגור את הלשונית בדפדפן או קוביה קטנה בצד שקופצת עם תמונה של איש שירות שרוצה להמליץ להם על יצירת קשר. כל אלו הם אלמנטים של המרה לפעולה - אבל גם את האלמנטים האלו צריך לעצב ולחשוב על איך להציג אותם בצורה הכי משכנעת והכי יעילה.