עיצוב שמדבר לאנשים - אתר אינטרנט מתחיל בתוכן וממשיך בעיצוב. טקסט שחור על רקע לבן זה שילוב משעמם. אתר שנראה כזה הוא אתר שלא ימשוך אליו הרבה גולשים. האדם אוהב צבעים וצורות שונות מושכות את העין יותר מאחרות. עיצוב אתר כך שכל חלקיו ישאירו את הצופה בו הוא אתר מעוצב היטב. לא רק שסידור נכון של כל האלמנטים ועיצוב ברור והמשכי ישאיר את הגולש באתר אלא בנוסף יגרום לו לחזור אליו שוב ולהמליץ אותו לחבריו.
לפני שנים כשהתחלתי את העניין שלי בעיצוב אתרים הכלים אשר היו בנחלת הכלל כללו הרבה פחות אפשריות מהיום. עיצובים רספונסיביים היו צריכים להכתב בזיעת אף. כלים כמו ספריות הBootstrap לא היו וספריית הGrid לא הייתה דבר. להניח ריבועים על המסך היה לוקח לפעמים ימים רבים ויישור הכתוב בהם היה הופך למלאכת נמלים. עיצוב אתרים כיום נחשב לקל לאין שעור בזכות ספריות שתומכות בפיזור אלמנטים פשוט יותר על המסך ואף בעיצובים שלמים מוכנים ליציקת תוכן.
חשיבה קונספטואלית.
בבואנו לעצב אתר נתחיל את התהליך בשלב התכנון. הרגל חשוב שכדאי לטפח יהיה לבצע סקיצה ראשונית על דף נייר. קצת צבעים, סרגל וחזון ונתרגם את הרעיון למציאות. חלוקה של הדף לאזורים בעלי גבולות ברורים והגדרה של איזה תוכן יאכלס איזה אזור. אלמנט קריטי נוסף שכדי לתכנן בשלב זה היא הפונקציונאליות שמאחורי כפתורים, לינקים וטפסים. לאחר מכן ובהתאם לקהל היעד המדובר נבחר בפלטת צבעים תואמת. בחירת צבעים נכונה היא אומנות שלוקח לטפח שנים ואתרים רבים מספקים כלים אשר מסייעים בשלב זה.
מדף נייר לדף אינטרנט.
החלק האחרון שבו עיצוב אתרים הופך לאומנות של ממש היא הפיכתה של אותה סקיצה לקוד מקור מאורגן, נקי ויעיל. שלושה גמדי תוכנה שולטים במיחשובו של כל אתר. הסופר, (HTML) אחראי על קובץ מסודר הכולל בתוכו את התוכן הכללי. שמות זהות וקבוצות המוגדרות בצורה נכונה יבטיחו שעבודת הגמד השני, המעצב (CSS) תיהיה קלה ככל האפשר.
השלב השני הוא החשוב ביותר בהעברת המסר הויזואלי. סידור הצורות במרחב, פינות מעגולות, גופנים בצורות וגדלים שונים וצביעת המסך הם חלק מאין ספור האפשרויות שניתן להחיל פה. הגמד השלישי הוא הקוסם. בימינו נהוג להפיל את המלאכה הזו על כתפיה הרחבות של שפת התכנות JavaScript. על מנת לקבל מהאתר אפשרויות אינטראקטיביות שימשכו את המשתמש פנימה. עיצוב מדוייק המתאים לאוכלוסיית היעד הוא שימוש נכון בכל הכלים האלו.