"מה הבעיה להיות כותב תוכן? תביא לי נושא ואני כותב לך עליו מאמר פצצה של 400 מילים בלי בעיה". ובכן, לא. הרבה כותבי תוכן מתחילים חושבים שהם יודעים את התורה כולה, הרי הם למדו לכתוב כבר בכיתה א' אז עם שנים רבות של ניסיון הם בטוחים שכתיבה של מאמר כזה או אחר תהיה קלי קלות. בנוסף לכך, הם קראו כל מיני מאמרים מ-2007 שמסבירים איך לכתוב מאמרים לקידום אז זה בכלל הופך אותם לאשפים מקצועיים. האמת היא שלמרות כל מה שהם חושבים, הם לא יודעים על הטעויות הקריטיות שהם עושים בכתיבת התוכן שלהם. תוכן כזה יכול להיות בזבוז של זמן ובמקרים חמורים יותר עלול להיגרם נזק. אז מה הטעויות האלו שהם עושים? התשובות לפניכם.
טעויות שכותבי תוכן מתחילים עושים
כתבתי עבורכם 5 טעויות קריטיות שכתובי תוכן מתחילים נוטים לעשות. קראו אותם והסיקו מסקנות.
אי ביצוע מחקר
"מה מחקר? באתי לפה לכתוב לא לקרוא!" יגידו כותבי התוכן, אבל האמת היא שאם הם לא עושים את המחקר לפני כן הם עלולים למצוא את עצמם כותבים שטויות. זה שיש לכם אופניים בבית זה לא אומר שאתם יודעים לכתוב תוכן מקצועי על מנשאי אופניים ושלא נדבר על כך שהם עלולים למצוא את עצמם משקיעים במילות מפתח לא רלוונטיות או לא חשובות כלל וכלל.
תוכן עלוב ולא מקורי
לכתוב תוכן למטרות קידום בלבד זה נחמד, אבל זה לא אומר שזה צריך להיראות כמו תוכן למטרות קידום. אתם צריכים לכתוב תוכן ולצפות שאנשים יקראו אותו ולכן דאגו לכך שהתוכן יהיה טוב ויעיל אחרת אין בו כל שימוש מלבד לתפוס מקום.
הצפת מילות מפתח
אף אחד לא אוהב לראות מאמר שבו כל 3 מילים מופיע הביטוי שלכם. זה נראה מאולץ ולא רק שהגולשים לא ירצו לקרוא את המאמר הזה, גם מנועי החיפוש לא יאהבו אותו. דאגו לכך שהביטוי שלכם ישתרברב בתוך המאמר בצורה חלקה, נכונה, אמיתית והגיונית.
ביטוי אחד בלבד
כותבי תוכן שלא ביצעו מחקר או כאלו שקיבלו משימה פשוטה עבור ביטוי פשוט עלולים לחשוב שזה כל מה שחשוב. אבל יש כל כך הרבה ביטויים שיכולים להיות שימושיים לקידום שחבל לא להשתמש בהם. כשאתם כותבים מאמר, נסו לשלב בו כמה ביטויים שונים שיעילים לכם וגם פה דאגו שזה יהיה בהקשר הנכון ובצורה הגיונית לקריאה.
מאמר לא קריא
דמיינו שבמקום תתי כותרות היינו כותבים את המאמר הזה ברצף ללא פסקאות כלל? זה היה נראה מדכא מאוד. כותבי תוכן מתחילים נוטים לכתוב מאמרים לקידום בצורה בלוקית ומכוערת. העיניים שלהם מסתכלות על המד שסופר את המילים וזה הדבר היחיד שמעניין אותם וזה לא טוב כלל. גולשים שיתקלו במאמר כזה עלולים לשלול אותו מלכתחילה ואף מנועי החיפוש מעדיפים קצת עניין ומבנה היררכי נכון בתוכן שלכם.
לסיכום
אם אתה כותב תוכן מתחיל ואתה חושב שכתיבת תוכן היא משימה פשוטה שמצריכה מקם בסך הכל לכתוב מילות מפתח ולהגיע ליעד מילים מסוים אז יש לך טעות. אתה צריך ללמוד מה מנועי החיפוש רוצים ממך לכתוב ויותר מכך, מה הגולשים שלך רוצים לקרוא. אם הגולשים שקוראים את המאמר שלך יאהבו את התוכן, המשימה שלך הצליחה.