כתיבת תוכן היא החלק החשוב ביותר באתרים. כתיבת תוכן יכולה לקבוע אם הגולשים שכבר נכנסו לאתר שלכם יקבלו את מה שהן באו לקבל, אם הם יהיו שבעי רצון ולעתים גם יקבעו אם הגולשים יצרו איתכם קשר על מנת לקבל את השירות המתאים. בנוסף, לכתיבת תוכן יש חלק עילאי וחשוב בקידום האתרים ובקביעת האיכות שלהם על ידי מנועי החיפוש.
כתיבת תוכן מתחלקת ל-2 סוגים עיקריים של תוכן, וכשאנחנו אומרים תוכן אנחנו מדברים על מלל ולא על אתרים שתוכנם הוא הצגת סרטונים או גלריית תמונות. הסוגים העיקריים הם
כתיבה שיווקית היא סגנון כתיבה שנועד למשוך אנשים אל האתר או לגרום לבצע פעולות מסוימות באתר כמו פניה דרך 'צור קשר' או השארת פרטים. מי שהכי חשוב לנו בכתיבת תוכן שיווקי הם הגולשים - הלקוחות הפוטנציאלים, חשוב לנו לדבר איתם בשפה שהם אוהבים, שהם ישמעו מה שהם רוצים לשמוע ושבעיקרון - פה תסתיים דרכם בשיטוט באינטרנט ובחיפושים אחר שירות או מוצר.
בכתיבת תוכן למטרות קידום אתרים מי שחשוב לנו ביותר הם דווקא מנועי החיפוש. תוכן כזה אפשר לפזר ברחבי האינטרנט ולא רק באתר שלנו והוא צריך להכיל כמה שיותר מילות מפתח רלוונטיות (אם כי בצורה הגיונית). בדרך כלל, מילת המפתח הראשית במאמר מסוג זה תוביל לאתר של הלקוח ותקדם אותו במנועי החיפוש.
כשאתם מקדמים אתר אינטרנט חשוב מאוד לכתוב תוכן באתר עצמו בצורה יפה ואיכותית (לחצו כאן כדי ללמוד איך כותבים מאמרים איכותיים) כדי שמנועי החיפוש יראו שיש פעילות ותזוזה באתר וגם בשביל שלגולשים יהיה תוכן לקרוא ולקבל את המידע שהם מחפשים. בנוסף, ככל שיהיה יותר תוכן באתר כך ירבו העמודים באתר, ככל שירבו העמודים באתר כך יותר דפים יתאנדקסו במנועי החיפוש וסביר להניח שבכך ירבו החשיפות של האתר והכניסות אליו.
כתיבת תוכן מחוץ לאתר נעשית בכל מיני מקומות שמאפשרים לפרסם מאמרים או תכנים. זה יכול להיות קהילות פורומים, אתרי מאמרים, אתרים אחרים שמפרסמים כתבות בתחום שבו האתר שלכם עוסק ועוד... באמצעות שיטה זו תוך הפניית קישורים מתאימים לאתר שלכם גורמים למנועי החיפוש להבין שבמקומות נוספים שבהם עוסקים בתחום שלכם האתר שלכם עדיין חשוב וזה תורם רבות כשעושים זאת בצורה נכונה.